Spotlight: Όλα στο φως (2015)

Στις 6 Ιανουαρίου 2002 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Boston Globe ένα άρθρο που αφορούσε ένα σκάνδαλο παιδοφιλίας στους κόλπους της Καθολικής εκκλησίας. Το άρθρο είχε συντάξει και επιμεληθεί μια ειδική ομάδα δημοσιογράφων η επονομαζόμενη Spotlight. Ένα άρθρο που ξεκίνησε από μια καταγγελία για ένα κρούσμα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκου από έναν ιερέα της Εκκλησίας της Βοστώνης και μετά την έρευνα της ομάδας Spotlight βρέθηκαν μπλεγμένοι 249 ιερείς της Αρχιεπισκοπής της Βοστώνης.

Ο Τζος Σίνγκερ και ο Τομ ΜακΚάρθι, που συνυπογράφουν το σενάριο, αγγίζουν ένα πολύ λεπτό ζήτημα και το ξεδιπλώνουν με αριστοτεχνικό τρόπο στη μεγάλη οθόνη. Πλάθουν ένα ψυχογράφημα κακοποιημένων παιδιών, που είναι ενήλικες πια, και φανερώνουν τις επιπτώσεις που επιφέρει μια τέτοια δυσάρεστη εμπειρία στη μετέπειτα ζωή τους. Στην ταινία αναφέρονται περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης από το 1976 ως και το 2002 που η ομάδα Spotlight καταφέρνει να ξεσκεπάσει. Η σκηνοθεσία ανήκει επίσης στον Τομ ΜακΚάρθι που δεν αντιμετωπίζει ένα τέτοιο σκάνδαλο με χυδαίο τρόπο αλλά προβληματίζει το θεατή με τον τρόπο που υπαινίσσεται την όλη κατάσταση.

spotlight-image

Όσο για το καστ των ηθοποιών είναι αρκετά πληθωρικό. Όλοι τους πραγματοποιούν πολύ δυνατές ερμηνείες. Κάποιοι μάλιστα καταφέρνουν να αποδώσουν πολύ ρεαλιστικά τους χαρακτήρες των αληθινών δημοσιογράφων. Ο Mark Ruffallo, για παράδειγμα, είχε γνωρίσει προσωπικά το δημοσιογράφο που υποδυόταν στην ταινία για να εντρυφήσει στην προσωπικότητά του. Αλλά και οι υπόλοιποι ηθοποιοί είναι εξίσου εντυπωσιακοί. Ο Michael Keeton, φανερά ανανεωμένος από το περσινό Όσκαρ, η Rachel McAdams, o Liv Srajber, o John Slattery, o Brian d’Arcy συνθέτουν την κινηματογραφική ομάδα Spotlight που φέρνει στο φως το σκάνδαλο παιδεραστίας που γίνεται με τη συγκάλυψη της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και που γι’ αυτή την έρευνα κέρδισαν το βραβείο Πούλιτζερ το 2003.

Η ταινία είχε 123 υποψηφιότητες για κάποιο βραβείο και απέσπασε συνολικά 108. Ήταν υποψήφια για 6 βραβεία Όσκαρ μεταξύ των οποίων Β ‘Ανδρικού ρόλου (Mark Ruffallo) και Β’ Γυναικείου (Rachel McAdams) αλλά τελικά απέσπασε 2, εκείνα του Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και της Καλύτερης Ταινίας.

‘Όπως και να ‘χει είναι μια ταινία που κάνει αίσθηση, προκαλεί με τη δυναμικότητά της και αμφισβητεί, όχι άδικα, την εντιμότητα της Καθολικής Εκκλησίας. “Φωνάζει” ότι τίποτα δε μένει στο απυρόβλητο. Δε θα την πετύχετε σε κάποια κινηματογραφική αίθουσα αλλά μην ανησυχείτε. Το καλοκαίρι βρίσκεται προ των πυλών και σίγουρα κάποιο θερινό σινεμά θα φροντίσει να την προβάλλει ξανά. Μην τη χάσετε για κανένα λόγο.

ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Must_Watch


Advertisement

Advertisements
Tagged with: