Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

Έπειτα από τη μεγάλη επιτυχία των δύο περασμένων χρόνων, επιστρέφει για το νέο κύκλο παραστάσεων η πολυσυζητημένη παράσταση των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε».

Το γνωστό σε όλους μας «δίδυμο» έχει επιμεληθεί διασκευή και σκηνοθεσία δίνοντας μία άλλη νότα στο αστυνομικό θρίλερ του Ρομπέρ Τομά, οποίος έγινε διεθνώς γνωστός από την επιτυχία του «8 Γυναίκες Κατηγορούνται». Αξίζει να αναφέρουμε επίσης, ότι το «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε» ανέβηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του ‘60 στο Παρίσι όπου και τράβηξε το ενδιαφέρον του Άλφρεντ Χιτσκοκ, ο οποίος θέλησε να το κάνει ταινία. Ένα εγχείρημα που δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.

Η υπόθεση του έργου μας μεταφέρει στα μέσα της δεκαετίας του ’50, σε ένα ορεινό θέρετρο στη Γαλλία, όπου η σύζυγος Κατρίν (Κάτια Δανδουλάκη) έχει δηλώσει στην αστυνομία την εξαφάνιση του άντρα της. Έπειτα από τρεις μέρες απουσίας του, την επισκέπτεται ο αστυνομικός επιθεωρητής (Τάσος Κωστής) ο οποίος έχει αναλάβει την υπόθεση, προκειμένου να την ενημερώσει ότι μέχρι στιγμής οι έρευνές του δεν οδήγησαν κάπου. Την ίδια στιγμή όμως επιστρέφει και ο εξαφανισμένος σύζυγος (Θάνος Καλλιώρας) αφήνοντας έκπληκτη την Κατρίν, η οποία αδυνατεί να τον αναγνωρίσει. Υποστηρίζει πως αυτός δεν είναι ο σύζυγός της. Είναι ένας παντελώς άγνωστος!

Synthesi8_megKostKalior(1)

Γεγονός βέβαια που σοκάρει τον σύζυγο και προσπαθεί με όποιον τρόπο μπορεί, να αποδείξει το ποιος είναι. Μέχρι και την ιδιοκτήτρια του σπιτιού καλεί (Ελένη Κρίτα) η οποία εν τέλει αναγνωρίζει στο πρόσωπό του τον «εξαφανισμένο» σύζυγο. (;)

Ένας γρίφος που περιπλέκεται περισσότερο με την εμφάνιση άλλων δύο ατόμων! Ενός ιδιόρρυθμου πελάτη του συζύγου (Παντελής Καναράκης), ο οποίος τον ψάχνει διακαώς για επαγγελματικά θέματα, αλλά και μιας ρουμάνας νοσοκόμας (Τζόυς Ευείδη), ιδιαίτερη μορφή θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε. Τι συμβαίνει όμως όταν ο ίδιος ο πελάτης του δεν τον αναγνωρίζει, όμως η νοσοκόμα επιμένει ότι αυτός είναι ο σύζυγος;

Γενικά καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης έχεις την αίσθηση ότι αντί να ξεμπερδεύεται το νήμα της υπόθεσης, περιπλέκεται ακόμα περισσότερο.

Έξι λοιπόν πρόσωπα, έξι φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους πρόσωπα, συνθέτουν το αστυνομικό αυτό μυστήριο, που δεν ξεδιαλύνεται παρά μόνο την τελευταία στιγμή με ένα φινάλε που (βάζω στοίχημα) πως αποκλείεται να μαντέψει κάποιος.

Ναι, για αστυνομικό μυστήριο πρόκειται… και όχι αστυνομική κωμωδία, όπως θέλουν θίασος και παραγωγή να διατυμπανίζουν όπου σταθούν και όπου βρεθούν. Έχει αγωνία, ένταση, με κάποιες «αναλαμπές» χιούμορ, αλλά κυρίως καταφέρνει και σε βάζει στο τρυπάκι, να προσπαθείς να μαντέψεις, τι πραγματικά συμβαίνει. Ποιος λέει την αλήθεια και ποιος όχι. Και πάλι να πέφτεις έξω! Κάτι υπάρχει που δεν το υποθέτει κανένας. Αυτό άλλωστε είναι και το μεγαλύτερο ατού της παράστασης… και όχι τόσο οι ερμηνείες.

Ξεκινώντας από την αγαπημένη και χαρισματική Κάτια Δανδουλάκη αποδείχθηκε (προς έκπληξή μου) κατώτερη των δυνατοτήτων της. Σα να μην της έβγαινε αυτό το «κάτι» παραπάνω που έχουμε συνηθίσει από εκείνη. Μια ακριβώς από τα ίδια και για τον πολυαγαπημένο Παντελή Καναράκη, ο οποίος ναι μεν με τις ατάκες του γινόταν η αφορμή να ελαφρύνει λιγάκι η ατμόσφαιρά, αλλά τις περισσότερες φορές γινόταν με έναν ιδιαίτερα επιτηδευμένο τρόπο. Σα να προσπαθούσε να αποσπάσει με το ζόρι το γέλιο των θεατών. Όσο για τον περιβόητο σύζυγο (;) Θάνο Καληώρα, η παρουσίασή του με άφησε αδιάφορη θα μπορούσα να πω. Από την άλλη, ικανοποιητικότατες υπήρξαν οι ερμηνείες των Ελένη Κρίτα, Τάσου Κωστή και Τζόυς Ευείδη!

Σε γενικές γραμμές, είναι μια παράσταση που αξίζει να δείτε για διάφορους λόγους, αλλά κυρίως για το πώς εξελίσσονται τα γεγονότα με σκοπό να φτάσουν στο φινάλε, που σίγουρα θα σας ικανοποιήσει και θα σας ξαφνιάσει ευχάριστα. Θα σας βάλει στο ρόλο του ντεντέκτιβ, θα σας κάνει να υποθέτεται διάφορα σενάρια, με σκοπό να σας αποδείξει στο τέλος ότι δεν κάνετε γι’ αυτή τη δουλειά!

 

ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

eksostis

Advertisements